maanantai 24. syyskuuta 2012

Hän on täällä tänään!

...nimittäin uusi kirjani Pipo on pääasia. Tämä on yhteistyökirja, jonka muut tekijät ovat Hanna, Niina ja Suvi. Ihanat kuvat otti Krista, jonka blogiosoitetta en juuri nyt saa päähäni. Kustantamo oli tällä kertaa Minerva, jolle olen aiemmin tehnyt kirjakäännöksiä ruotsista ja englannista, mutta tämä oli ensimmäinen alkuperäisteos-yhteistyö.


Minun käsialaani kirjassa ovat kaksi alkuperäisohjetta, kolme ohjetta, jotka minulla on aiemmin jo ollut Ravelryssä myynnissä englanniksi sekä suurin osa yleisteksteistä. Minulla on siis sormeni pelissä esimerkiksi esipuheessa ja tekniikkaohjeissa.

Olen erityisen iloinen Fölis -ohjeesta. Neulon hyvin harvoin kirjoneuletta ja suunnittelen kirjoneuleita vielä harvemmin. Tämä on sellainen kohta, jossa minun neuletaitoni rajat tulevat vastaan. On siis oikein piristävää saada vähän niitä omia rajoja venytettyä!


Tämän ohjeen lähtökohta oli itseasiassa kuviota reunustava mustavalkoinen kalanruotoraita, jonka näin ensin mielessäni ennen kuin tiesin myssystä mitään muuta. Punainen lehtikuvio on myös omaa tuotosta - piirrustelin lehtiä ja oksia, kunnes sain aikaiseksi silmää miellyttävän kuvion, joka näissä väreissä toisaalta näyttää ihan perinnekirjoneuleelta, mutta toisaalta ei ole lainkaan sellainen geometrinen ja symmetrinen kuin perinteiset kuviot yleensä ovat.

Tästä voi muuten myös päätellä, että viime viikolla kommenteissa esitetty arvaus seuraavan kirjan kirjoneuleteemasta ei ihan osunut. Leikillään olemme kyllä puhuneet myös Kirjoneuleet kutimille -kirjasta, mutta toistaiseksi suunnittelija ei vielä uskalla väittää osaavansa. Pidetään siis toistaiseksi vielä hullua jännityksessä, ja sanotaan, että lisätietoja ehkä ensi viikolla. Silloin siis uutta Elämänlankaa!

5 kommenttia:

Päivikki kirjoitti...

Ihailin aamulla Ravelryssä noita kirjasi päähineitä. Niitä tulee varmasti neulottua!

KirsiJ kirjoitti...

Onnea uudelle kirjalle!

Kaisa kirjoitti...

Onnea onnea!

mokkakissa kirjoitti...

hihhei hienoa!

MysteryKnitter kirjoitti...

Eiiiii, apua! Mua jännittää!