maanantai 20. toukokuuta 2013

Palmikonkierto ja sen kaikki kaverit

Elämänlangalla on viime aikoina neulottu paitsi kirjamallitilkkuja ja ainaoikein-kaulaliinoja myös erästä vielä hämän peitossa olevaa projektia.

Moni tietää, että minä rakastan palmikoita. Välillä epäilen kuitenkin, että tämä rakkaus saattaa lipsahtaa perversion puolelle. Varsinkin jos minut päästää baijerilaispalmikoiden kimppuun, en osaa lopettaa hyvän sään aikana.

Baijerilaispalmikoissa piilee selvästi myös joku kirous. Olen aiemmin suunnitellut Bayret -baskerin (Pipo on pääasia -kirjassa suomeksi nimellä Alma), jonka olen neulonut kahdesti. Kumpikaan kappale ei ole tullut minulle omaan käyttöön. Nyt nämä ihanaisesti kiemurtelevat palmikot ja ristikot ovat myös menossa toisen käyttöön, enkä ole laisinkaan varma jaksanko enää paneutua vastaavaan työhön vain itseäni varten.


Seuraavaksi pitäisi onnistua leikkimään neuleelle nimi -leikkiä. Ohje on tekeillä suomeksi ja kyseessä on asuste. Edes minä en ole ihan niin sekaisin, että neuloisin kokonaista vaatetta tällä neulepinnalla. Ainakaan langasta, jota on 400 metriä sadan gramman vyyhdillä. Mikä ohjeelle nimeksi?

Näissä hyvin kiemuraisissa tunnelmissa siis Elämänlangalla tällä viikolla. Ensi viikolla jälleen toivottavasti lisää neuleaiheita!

1 kommentti:

kipi kirjoitti...

En tiedä mikä olisi hyvä neuleen nimi, mutta vohveli tuli mieleen kun katsoin kuvaa. :)