maanantai 10. maaliskuuta 2014

Kansanlaulun tapaan

(Säv. Värttinä: Miinan laulu)

;,;Sinisiä, punaisia villasukkia neulekorissani.;,;
;,;Samanlaiset vihreät lienee minun jaloissani.;,;

;,;Voi jos saisin villasukan valmiiksi neulotuksi.;,;
;,;Voi jos saisin nätin langan koriini narratuksi.;.;


;,;Heilani neuloi puseron hihhaa ja minä menin katselemmaan.;,;
;,;Minäkin otin mun neulepussin ja ruvettiin juttelemmaan.;,;

;,;Voi sie hullu kun paljon maksoit, mie sain vähemmällä.;,;
;,;Mulle posti toi silkkivillaa, sie neulot akryylillä.;,;


;,;Minähän se olen se neulojalikka ja lämpöset on mun vaatteet.;,;
;,;Jos sä mulle lankaa tuot niin lämpöset on myös mun aatteet.;,;

;,;Anna, akka, se koria lanka ja anna se sovinnolla.;,;
;,;Otanhan minä sen kuitenkin enkä anna lankana olla.;,;

Näissä kansanrunoudellisissa tunnelmissa Elämänlangalla tällä viikolla. Ensi viikolla toivottavasti taas uutta neuleasiaa.

Ei kommentteja: